Kampanie edukacyjne są ważną częścią działań mających na celu ograniczenie piractwa. Ich celem jest zmiana nastawienia do kradzieży własności intelektualnej, a także promocja legalnych serwisów.

Do tej pory zrealizowaliśmy cztery kampanie edukacyjne.



2003
LEGALNA TELEWIZJA
NIE BOLI
Pierwsza w Polsce kampania edukacyjna na temat piractwa telewizyjnego

Stowarzyszenie SYGNAŁ zrealizowało kampanię edukacyjną na temat szkodliwości piractwa telewizyjnego pod hasłem „Kradzież sygnału TV to przestępstwo. Legalna telewizja nie boli”. Celem kampanii zrealizowanej przez CANAL+/CYFRY+, HBO oraz UPC było wskazanie, że piractwo telewizyjne jest kradzieżą – przestępstwem karanym przez prawo.

Na kampanię złożyły się kompleksowe działania edukacyjne, skierowane do szerokiego grona odbiorców. Akcja objęła m.in. szkolenia dla pracowników firm – członków Stowarzyszenia, dotyczące piractwa telewizyjnego i sposobów walki z tym zjawiskiem. Podjęte zostały również działania skierowane do grup opiniotwórczych. Abonenci telewizji zostali powiadomieni o istnieniu problemu poprzez plakaty i ulotki w punktach sprzedaży i w budynkach mieszkalnych. Umieszczone zostały również nalepki na skrzynkach z instalacjami sieci kablowej we wszystkich regionach Polski. Kreację do kampanii przygotowała agencja Corporate Profiles DDB.